اخبار

در نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» مطرح شد؛ کارگردان حرفه ای باید علم موسیقی را داشته باشد

در نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» مطرح شد؛ کارگردان حرفه ای باید علم موسیقی را داشته باشد
نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» چهارم آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه تربیت مدرس با سخنرانی دکتر امیرحسین ندایی برگزار شد.
در نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» مطرح شد؛
کارگردان حرفه ای باید علم موسیقی را داشته باشد
 
نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» چهارم آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه تربیت مدرس با سخنرانی دکتر امیرحسین ندایی برگزار شد.

 

در نشست تخصصی «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران» مطرح شد؛ کارگردان حرفه ای باید علم موسیقی را داشته باشد

 
 در چهارمین نشست تخصصی این دوره از جایزه با عنوان «چالش های حرفه ای تکنیکی حوزه موسیقی فیلم در سینمای ایران»، امیرحسین ندایی، با دسته بندی موسیقی ‌به موسیقی مطلق و موسیقی توصیفی و برنامه ای، گفت که در سینمای ایران کمتر از موسیقی توصیفی استفاده درست می شود، زیرا میتوان از توان این نوع موسیقی در ذهن مخاطب، داستان فیلم را ماندگار کرد.
 
این استاد دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد؛ سینما از موسیقی جدا نیست و موسیقی در کنار سینما به بخشی از توسعه یافتگی دست یافته است، به همین شکل سینما نیز به کمک موسیقی توانسته قدرت بیان خود را بالاتر ببرد، از این رو نمی توان به لحاظ اثر متقابل شان بی نیاز از هم دانست.
 
ندایی در آسیب شناسی وضعیت موسیقی فیلم در سینمای ایران، بیان داشت؛ عدم شناخت کارگردانان از موسیقی مشکلات جدی در ساخت فیلم ایجاد می کند. زیرا کم آگاهی یک کارگردان باعث می شود نتواند برای فیلم خود موسیقی مناسب انتخاب کند و در به خدمت گرفتن موسیقی در فیلم دچار خطا می شود و گاه در کنار رفتارهایی غیرحرفه ای آهنگسازان موسیقی فیلم، گمراه شود.
 
از نظر این کارشناس موسیقی فیلم باید در خدمت تصویر باشد نه اینکه موسیقی جدای از فیلم قابل ارجاع دهی به فیلم نباشد. لذا باید در انتخاب ملودی برای هر فیلم دقت کرد.
 
وی در جمع بندی نظرات خود تاکید کرد که، کارگردان ها باید با داشتن شناخت از موسیقی، آهنگساز فیلم خود را به درستی انتخاب کنند تا موسیقی، مانند دیگر اجزا، با فیلم هماهنگ شود.
 
اختتامیه سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری دکتر اعظم راودراد در هفته پژوهش برگزار خواهد شد.
۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸
سازمان سینمایی، سمعی و بصری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید