اخبار

نشست «آخرین تحولات سینمای دیجیتال»

نشست «آخرین تحولات سینمای دیجیتال»
نشست آخرین تحولات سینمای دیجیتال روز سه شنبه 28 آبان ماه 1398 در دانشگاه سوره تهران برگزار شد و طی آن فربد جلالی کارشناس مسائل فنی سینما، به تشریح جدیدترین دستاوردهای سینما در زمینه دیجیتال پرداخت.
نشست «آخرین تحولات سینمای دیجیتال»
 
نشست آخرین تحولات سینمای دیجیتال روز سه شنبه 28 آبان ماه 1398 در دانشگاه سوره تهران برگزار شد و طی آن فربد جلالی کارشناس مسائل فنی سینما، به تشریح جدیدترین دستاوردهای سینما در زمینه دیجیتال پرداخت.

 

نشست «آخرین تحولات سینمای دیجیتال»

 

وی ابتدا به تشریح مراحل پس از تولید(پست پراداکشن) پرداخت و ذخیره سازی که شامل شبکه ای از هاردها و فلش ها است را به عنوان اولین مرحله از این فرآیند عنوان کرد. 
جلالی در ادامه یکسان سازی فریم ریت های دوربین عکاسی را مطرح کرد و گفت:" از آنجاییکه دوربین های مختلف دارای فریم ریت های متفاوت می باشند، باید تمام صحنه های فیلمبرداری شده یکسان سازی شود تا در مراحل بعدی مشکلی پیش نیاید."
سخنران جلسه ادیت کردن را از مراحل مهم مرحله پس از تولید عنوان کرد و افزود:"مرحله ادیت کردن از مهمترین مراحل در این بخش است چرا که عملیاتی مانند ادیت و اصلاح، انجام مراحل VFX(جلوه های ویژه) مثل تیتراژ، انیمیشن، کروماکی و پاک کردن زوائد ومعضلات تصویری همه در این بخش انجام می شود."
وی در ادامه تطابق دادن، اصلاح رنگ، زیبا کردن تصویر، مستر کردن و گرفتن خروجی نهایی را از دیگر مراحل بخش پس از تولید عنوان کرد و گفت:" مناسب تمام پرژکتورهای موجود در سینما باید  DCP گرفت تا فیلم تنها در همان سینما و طبق سانس های مورد نظر پخش شود."
جلالی شروع مرحله اصلاح رنگ را از سر صحنه فیلمبرداری عنوان کرد و گفت:" بیش از نود درصد اصلاح رنگ را می توان از سر صحنه آغاز کرد که هم به صرفه است و هم کار را در مراحل بعدی آسان می کند."
سخنران نشست در ادامه به انجام مراحل صدا اشاره کرد و افزود:" بعد از ادیت کردن تصویر، کار صدابردار شروع می شود. در این مرحله باید صداها را سینک و از هر گونه نویز و زائده های صوتی تمیز کنند تا برای مرحله نهایی آماده شود."
این کارشناس مسائل فنی سینما، سپس به بخش تصویر در مرحله لابراتوار پرداخت و با تشریح وضوح تصویر در فرمت های مختلف گفت:" دوربین هایی که امروز در سینما به کار می رود دارای وضوح تصویری مختلفی هستند که با توجه به آن فیلمبرداران از آنها استفاده می کنند."
در انتها، جلالی به تشریح انواع دوربین های فیلمبرداری پرداخت و انواع فرمت های تصویری را مورد بررسی قرار داد.     
۲۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹
دبیرخانه جایزه پژوهش سینمایی سال |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید