اخبار

فرهنگ بصری ایرانی در مستند «پاساژ» عیان می‌شود

فرهنگ بصری ایرانی در مستند «پاساژ» عیان می‌شود
مستند «پاساژ» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر شهامت‌منش، به بیان تاریخچه‌ی گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی می‌پردازد.
فرهنگ بصری ایرانی در مستند «پاساژ» عیان می‌شود

 

مستند «پاساژ» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر شهامت‌منش، به بیان تاریخچه‌ی گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی می‌پردازد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امیر شهامت‌منش درخصوص تولید این اثر مستند اظهار کرد: در فرانسه‌ی قرن نوزدهم خیابان‌هایی وجود داشت که مراکز خرید بودند؛ پس از روی کار آمدن نظام سرمایه‌داری برای این خیابان‌ها سقف زدند و به مرور در آن امکانات رفاهی قرار دادند. این مکان‌ها کم‌کم تبدیل به پاساژ شدند.
 
وی افزود: از آن جایی که هنر گرافیک غربی است و با اقتصاد هم در ارتباط است، ما در بخش‌هایی از فیلم مفاهیم پاساژ را بیان خواهیم کرد و به همین دلیل، این واژه را به عنوان اسم فیلم انتخاب کردیم. در این مستند در قالبی شبیه به سبک «فیلم جستار» به بیان تاریخچه گرافیک و فرهنگ بصری ایرانی می‌پردازیم.
 
شهامت‌منش در ادامه توضیح داد: بخش‌هایی از فیلمبرداری این مستند انجام شده، اما متاسفانه نیاز به تصویربرداری و ضبط صحبت‎‌های چند استاد در این زمینه داشتیم که کرونا جلوی کار ما را گرفت و روند تولید متوقف شد. با توجه به شیوع دوباره‌ی این بیماری باید منتظر زمان مناسب فیلمبرداری مصاحبه‌ها باقی بمانیم. تا به حال چندین بار راش‌های فیلم را تدوین کرده‌ام و پس از دو جلسه فیلمبرداری با توجه به ساختار مشخص فیلم، راف‌کات‌ها را آماده می‌کنیم.
 
گفتنی است که عوامل تولید این مستند 90 دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: امیر شهامت‌منش، مشاور پروژه: خدایار قاقانی، فیلمبردار: داوود عباسی، صدابردار: یاسمن برومند، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱
سازمان سینمایی، سمعی و بصری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید